Welkom in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van stephanievdk - WaarBenJij.nu Welkom in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van stephanievdk - WaarBenJij.nu

Welkom in Cambodja

Blijf op de hoogte en volg

20 Mei 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na een drukke laatste week met een feestweek op stage, een etentje met het gezin en een dagje Friesland met de schoonfamilie ben ik zondag 17 mei dan toch echt vertrokken naar Cambodja. Het besef van mijn avontuur was nog niet doorgedrongen, maar dat maakte het afscheid nemen van mijn familie en lieve vriend er niet gemakkelijker op. De vluchten zijn prima verlopen en heb gelukkig in het vliegtuig wat uurtjes kunnen slapen.
Al op het vliegveld van Siem Reap, waar ik de komende tijd verblijf, was het grote verschil met het westen te merken. In Cambodja moet een visum worden aangevraagd en in mijn geval is dat een business visum. Vooraf was ik gewaarschuwd dat ik goed moest opletten, omdat er vaak fouten worden gemaakt. Al gelijk bij aankomst snapte ik waarom, het voelde allemaal een beetje rommelig aan... Ik sloot aan in de rij en toen ik aan de beurt was vroeg ik om een business visum. Ik werd door de (niet zo vrolijk kijkende mevrouw) naar de balie gestuurd. Ik heb deze balie niet kunnen vinden en heb het aan iemand anders gevraagd, ik moest weer terug in dezelfde rij. Ik vertelde de man dat ik een business visum nodig had, hij knikte, ik betaalde het geld en vervolgens gaf hij het ingevulde formulier en paspoort door aan een rij van zo'n 8 niet vrolijk kijkende mensen die allemaal iets moeten doen met het paspoort *als dit maar goed gaat...*. Het lijkt alsof de mensen hier je niet begrijpen, maar ze zullen het ook niet zeggen dat ze je niet begrijpen... Dus het bleek nog even spannend. Uiteindelijk is alles goedgekomen en heb ik het juiste visum kunnen regelen.

Eenmaal aangekomen in Siem Reap overviel de warmte me gelijk. Het was dan ook 38 graden met een gevoelstemperatuur van 41 graden. Ik heb overdag rustig aan gedaan en mijn kamertje ingericht (blijkt één van de beste kamers van dit huis te zijn:)) en tegen de avond de andere vrijwilligers ontmoet. Ik zit hier nu met 6 andere vrijwilligers, 5 Nederlanders (inclusief ik), een Duitser en een Thaiwanees. Ik ben door allemaal super ontvangen op mijn eerste dag en voel me dan ook gelijk welkom!

Het regenseizoen begint rond deze tijd in Cambodja en de eerste tropische regenbui liet niet lang op zich wachten. Door de hevige regenbui van de eerst dag, was ook gelijk de eerste dag de stroom in de hele stad uitgevallen en zaten we dus zonder Wifi, konden niets opladen en natuurlijk... geen licht! En dat allemaal op mijn eerste dag, welcome to Cambodja! Aangezien het hier rond 7 uur donker is, is dat best een probleem. Stroomuitval komt hier vaker voor hoorde ik van de andere vrijwilligers, maar meestal duurt het niet langer dan een paar uur. Deze stroomuitval heeft uiteindelijk een halve dag geduurd, dus uiteindelijk viel het me. Het is vooral de onzekerheid die het even echt rot maakt...

Gisteren was ik hier overdag weer alleen, alle vrijwilligers gaan naar hun project en komen rond 5-6 uur terug thuis. Ik heb toen alleen wat rondgefietst in buurt. Ik ben niet te ver gegaan, want mij kennende.... Ik verdwaal! Maar heb toch de omgeving een beetje kunnen verkennen.
Gisteren zijn en er weer twee vrijwilligers aangekomen vanuit Nederland en we zijn nu dus met z'n 7e. Ik ben gisteravond met een aantal meiden wat gaan eten in de stad, op onze fietsen. Wat een chaos is het verkeer hier zeg! Er zijn geen verkeersregels en iedereen doet dus maar wat en iederen toetert als in "ik kom eraan". Je moet hier dus gewoon fietsen, oversteken en ervanuit gaan dat iedereen om je heen gaat, best even chaotisch nu. De eerste indruk van Siem Reap is zeker positief, het zijn hier aardige en gastvrije mensen en ze helpen je graag met alles. Ik vind dat het drukke verkeer en de vele kleine kraampjes een goede sfeer geven.

Vandaag ben ik met Roos nog even naar Siem Reap gefietst en hebben wat rondgelopen door de stad. Tijdens het fietsen bleek dat ik gisteren, toen ik alleen ben gaan fietsen en niet te ver durfde te gaan, al om de hoek van de stad was... Ik had dus gemakkelijk naar de stad kunnen fietsen, maar dat voelde op dat moment niet helemaal zo. De stad blijkt ook wel echt dicht bij ons huis te zijn!

Morgen ga ik starten met wat introductiedagen en ga dus wat meer van Siem Reap zien, ik ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte!!

  • 20 Mei 2015 - 19:14

    Angelique:

    Hoi Stephanie,

    heel leuk om te lezen en we leven met je mee, geniet van deze fantastische tijd en veel succes, zet hem op!

    Groetjes Angelique

  • 20 Mei 2015 - 22:21

    Nicole:

    leuk verslag! Super om te lezen hoe het met je gaat! We houden je reisverslagen in de gaten hoor! Genietse xxx

  • 03 Juni 2015 - 12:41

    Jamila:

    En ook ik vind het super leuk om de verslagjes te lezen. Zet em op meid! Groetjes Jamila (mama van ibrahim)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja

2 maanden vrijwilligerswerk in Cambodja.

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2015

Week 8

12 Juli 2015

Week 7

05 Juli 2015

Week 6

01 Juli 2015

Week 5

23 Juni 2015

Week 4

Actief sinds 11 Mei 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 3117

Voorgaande reizen:

11 Mei 2015 - 26 Juli 2015

Cambodja

Landen bezocht: