Week 6 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van stephanievdk - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van stephanievdk - WaarBenJij.nu

Week 6

05 Juli 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Deze week ben ik weer naar mijn project geweest en heb ik de leerkrachten geholpen met lessen voorbereiden en geven en de kinderen steeds actiever gekregen door het doen van spellen! Ze vinden het echt leuk en ga nu (eindelijk) vol enthousiasme aan de slag met de spelletjes, heel leuk om deze verandering te kunnen zien. Stiekem toch een beetje trots dat dit is gelukt!
Op donderdagavond ben ik met Lille en een aantal collega's van Lille naar het circus geweest. Dit circus is opgezet om straatkinderen en -jongeren een opleiding te kunnen geven in een creatief vak, zodat ze hiermee geld kunnen gaan verdienen. In dit geval zijn het allemaal een soort acrobaten die verschillende stunts uitvoeren. We hebben de show Khmer metal gezien. Dit was een verhaal dat zich afspeelde in een bar in Phnom Pehn en hierin speelden vooral drank en liefde een belangrijke rol. Ondertussen werden er allerlei stunts gedaan door de artiesten waarbij we soms ons hart hebben vastgehouden! Zo waren ze een stunt aan het uitvoeren waarbij er twee mannen op elkaar stonden, de andere twee mannen gooide de vrouw omhoog om een menselijke toren van 3 mensen te kunnen maken. De man (die dus bovenop de andere man stond) moest het meisje vastpakken, omdraaien en op zijn schouders zetten. Dit ging twee keer mis, ze werd gelukkig wel opgevangen, maar ze gingen het nog een derde keer proberen. Iedereen hield zijn adem in, maar gelukkig is het toen gelukt! De ontlading was zowel bij het publiek als bij de artietsen goed te zien en te voelen en dat vond ik echt geweldig om te zien! Ook na de show was te zien dat de artietsen, oprecht en terecht, super trots waren op hun eigen prestaties en die van hun medespelers. Kortom, het was super gaaf!

In het weekend hebben we op zaterdag een tripje naar Beng Mealea gemaakt. Zowel de heen als terugweg was een ritje van 2 uur met de tuktuk. Beng Mealea is een oude tempel en op dit moment meer een ruïne. Het mooie aan deze oude, vervallen tempel is dat de bomen en de wortels van de bomen door en over de hele tempel groeien. Het is prachtig om te zien hoe de wortels over de muren naar beneden gaan en wonderlijk om te zien dat de bomen op deze manier kunnen groeien. De wortels van de bomen lopen tussen brokstukken en muren door en soms zelfs van de ene muur door de lucht naar een andre muur. Erg wonderbaarlijk, want hoe kunnen die wortels zo komen en zo groeien.. Heerlijk om je daarove te verwonderen en wat een prachtig beeld geeft het! Omdat het een ruïne was, hebben we over de brokstukken kunnen klimmen wat deze ervaring net even iets leuker heeft gemaakt. Het was weer een mooie natuur verschijning!
Op zondag hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn naar een resort gegaan om de middag aan het zwembad door te brengen, ook dat was zeker even lekker!

Orkun weer voor het lezen van mijn blog!